Kochani Uczniowie i Uczennice, Drodzy Rodzice,

znaleźliśmy się wspólnie w niecodziennej, dotychczas niespotykanej sytuacji.

Szkoła i przedszkole zamknięte są dopiero kilka dni, nie wiemy jak długo potrwa ta sytuacja. Pewne jest to, że powinniśmy mieć dla siebie dużo cierpliwości i wyrozumiałości – nauczyciele dla rodziców i dla uczniów, rodzice dla nauczycieli i swoich dzieci, uczniowie dla siebie nawzajem i dla dorosłych. Zanim nauczymy się funkcjonować w nowej sytuacji, popełnimy jeszcze wiele błędów. Rozmawiajmy więc o nich, nie bójmy się do nich przyznać, poprosić o pomoc i zacząć od nowa. Wszyscy się uczymy zdalnej edukacji. Uczmy się spokojnie.

Przyszedł czas na szkołę w wersji online. Część z Was pewnie cieszy się, że nie musi przychodzić do szkoły, niektórzy są w związku z tym zasmuceni.
W najbliższych dniach możecie doświadczać zmiennych nastroi. To naturalne, gdyż każdy z nas będzie musiał wyrobić sobie zupełnie nowy tryb dnia. Pamiętajcie też, że ograniczenia spotkań towarzyskich, wyjść na dwór i cotygodniowych zajęć dodatkowych wynikają z bezpieczeństwa i nie są na zawsze! Potraktujcie ten okres jako dodatkową możliwość do ćwiczenia cierpliwości, optymizmu, odpowiedzialności i kreatywności, czas na poszukiwanie i rozwój zainteresowań, czas na lekturę.

Wszyscy – Uczniowie, Nauczyciele i Rodzice nadal mamy obowiązki, które będziemy realizować. Zmienia się jedynie sposób, w jaki będziemy to robić. Oto wskazówki, jak najskuteczniej wykorzystać ten nietypowy czas.


Utrzymaj szkolny tryb dnia:

  1. Wstawaj o tej samej porze.
  2. Zachowaj poranną rutynę – pamiętaj o higienie i śniadaniu. Nie chodź cały dzień w piżamie.
  3. Przed rozpoczęciem nauki wyjdź do ogródka, z psem, na balkon albo otwórz okno, pooddychaj świeżym powietrzem to rozbudzi Twoje ciało, będzie imitowało wyjście do szkoły i wzmocni Twoją odporność.
  4. O określonej porze zacznij pracę zadaną przez nauczycieli.
  5. W czasie nauki rób sobie krótkie ruchowe przerwy. W szkole wychodziliście na korytarz. Rozciąganie się, wstanie z miejsca, spacer po mieszkaniu będzie regenerowało umysł.
  6. W czasie przerw unikaj oglądania YouTube, seriali, grania w gry. To świetny czas do ćwiczenia samodyscypliny.
  7. Zaplanuj sobie czas popołudniowy. Pamiętaj, że rodzice nadal będą pracować, nawet jeśli fizycznie będą w domu i nie mogą spędzać z Tobą czasu, kiedy ty masz już wolne.
  8. Utrzymuj kontakty towarzyskie TYLKO online. Wykorzystaj po południu czas do dzielenia się ONLINE swoimi pomysłami na kreatywny czas wolny.
  9. Ustal z rodzicami czas po południu, w którym będziecie mogli razem się pobawić.
  10. Zapytaj rodziców, jak w czasie szkoły online możesz pomóc im w domowych obowiązkach. To świetna okazja, by nauczyć się gotować, prać, prasować.
  11. Ustal sobie limit grania w gry komputerowe i oglądania seriali. Będziesz mieć i tak dodatkowo więcej czasu na komputerze niż zwykle.
  12. 1,5 godziny przed snem wyłącz elektronikę. Zaniedbując to narażasz się na problemy ze snem.
  13. Przed pójściem spać podsumuj to, co udało Ci się wykonać danego dnia. Doceń siebie i wyciągnij wnioski na następny dzień – czego chcesz robić więcej, czego mniej.
  14. Uspokój umysł. Wieczór to dobry moment do treningu umysłu. Naucz swój umysł, jak ma zatrzymywać pracę i wchodzić w stan relaksu. Wystarczy, byś przez 5-10 minut w pozycji siedzącej odliczał/a oddechy. Kiedy skoncentrujesz uwagę na oddechach, zbędne myśli zaczną się wyciszać.
  15. Dbaj o sen. śpij minimum 8 godzin. To wzmacnia odporność fizyczną i psychiczną.

Na stronie internetowej szkoły, w zakładce „Szkoła online” zamieszczać będziemy bieżące informacje, porady i instrukcje oraz linki do ciekawych
i wartościowych stron. Zachęcamy do korzystania Uczniów, Nauczycieli i Rodziców.

Musimy zostać w domu, musimy to wszyscy przetrwać. To sprawa ważna dla nas wszystkich, więc bądźmy razem, wspierajmy się, ale też bądźmy cierpliwi i wyrozumiali.

Życzymy zdrowia!

This entry was posted on 18 marca 2020. Bookmark the permalink.