Deklaracja dostępności

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Zespół Oświatowych Placówek Integracyjnych zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://zopimicigozd.pl/

Data publikacji strony internetowej:  2019-09-01 .

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-23 .

STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ:

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

    • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
    • niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych
    • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów
    • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
    • dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi
    • zamieszczone informacje w postaci załączników są w postaci skanów z uwagi na charakter informacji jaki jest niezbędny do opublikowania informacji,
    • część plików nie jest dostępnych cyfrowo
    • na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI:

Deklarację  sporządzono dnia 23.09.2020 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Zespołu Oświatowych Placówek Integracyjnych w Micigoździe.

INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Agnieszka Pękalska, email: sp_micigozd@op.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer 34 306 10 84. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

  1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenie przez obszar kontroli.
    Wejście do budynku Zespołu Oświatowych Placówek Integracyjnych w Micigoździe   jest usytuowane od  ul. Częstochowskiej . Jest zadaszone i wykonane z kilku stopni schodowych. Jest podjazd  (pochylnia ) dla osób niepełnosprawnych.
  2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
    W budynku  szkoły korytarze,   schody i  balustrady schodów  są zgodne z prawem budowlanym.
    W budynku dwukondygnacyjnym nie ma wind, które umożliwiałyby  osobom niepełnosprawnym przedostanie się na wyższe kondygnacje. 
  1. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych
    W budynku szkoły  nie ma zamontowanych platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
  2. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
    Na terenie placówki jest parking  z wyznaczonym miejscem postojowym dla pojazdów przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
  3. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
    Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym.
  4. Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza   języka migowego na miejscu   lub online.  W przypadku braku takiej możliwości, taką informacją należy zawrzeć

        Na terenie Zespołu Oświatowych Placówek Integracyjnych  nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego. W przypadku          zebrań z Rodzicami jest możliwość zatrudnienia tłumacza z zewnątrz.