Przedszkolaki to równe dzieciaki!  

Program wsparcia dzieci Przedszkola Integracyjnego w Micigoździe w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021 – 2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Głównym celem projektu jest ograniczenie barier i dysproporcji w dostępie do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej i podniesienie efektywności wsparcia dla 10 dzieci z niepełnosprawnościami a także stworzenie warunków równych szans edukacyjnych dla 43 wychowanków   (w tym 10 dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego) Przedszkola Integracyjnego w Micigoździe poprzez organizację zajęć terapeutycznych, dodatkowych i włączających oraz zakup specjalistycznego wyposażenia, pomocy i sprzętu w okresie  od stycznia 2024 do grudnia 2025 r.

 

Zadania:

1)   Zajęcia specjalistyczne dla dzieci z niepełnosprawnościami:

  • terapia neurologopedyczna,
  • trening umiejętności społecznych,
  • gimnastyka korekcyjna, zajęcia percepcyjne (integracja sensoryczna),
  • zajęcia z alternatywnych form komunikacji dla dzieci niemówiących bądź z opóźnionym rozwojem mowy z wykorzystaniem specjalistycznego komunikatora Mówik.

 

2)    Zajęcia dla wszystkich przedszkolaków:

  • Zajęcia z doradztwa zawodowego
  •  Zajęcia z zakresu edukacji ekologicznej
  •  Warsztaty językowe
  • Zajęcia logopedyczne
  •  Warsztaty teatralne
  •  Dogoterapia i Alpakoterapia
  • Zajęcia włączająco-rozwijające społecznie
  •  Warsztaty z języka migowego
  •  Warsztaty rytmiczno-taneczne
  •  Zajęcia sportowe (zajęcia sprawnościowe oraz wyjazdy na basen)
  •  Wycieczki edukacyjne
  •  Zajęcia cyfrowe.

Wartość projektu: 824 987,50 zł

Dofinansowanie Unii Europejskiej: 701 239,38 zł

Wkład własny: 83 380,00 zł

Realizacja projektu przyniesie wymierne korzyści dla dzieci. Efektami działań projektowych będą:

  • zdobywanie przez dzieci wiedzy przez doświadczenie i aktywne działanie,
  • rozwój zainteresowań, zdolności, potrzeb i aspiracji,
  • poznanie i pokazanie swoich mocnych stron i predyspozycji,
  • rozwijanie umiejętności komunikowania się,
  • nauka pracy w grupie, nabycie umiejętności rozwiązywania problemów,
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za działania własne i zespołu,
  • kształtowanie tolerancji i postaw antydyskryminacyjnych.

Długoterminowym efektem będzie włączenie metody projektu edukacyjnego do planu pracy przedszkola jako stałego elementu podnoszącego jakość i efektywność procesu kształcenia. Projekt realizujemy aby nasze przedszkole było miejscem gdzie podejmuje się wiele niekonwencjonalnych i wartościowych działań, gdzie uczniowie rozwijają swoją kreatywność, gdzie uczą się samodzielnie robić wspaniałe rzeczy. Miejscem gdzie nauczyciele nie tylko uczą ale przede wszystkim wspierają w rozwoju. I taki końcowy efekt ma przynieść projekt „Przedszkolaki to równe dzieciaki!” – program wsparcia dzieci z Przedszkola Integracyjnego w Micigoździe.


Szkolna Akademia Przyszłości  

Projekt „Szkolna Akademia Przyszłości” to inicjatywna dla naszych Uczniów realizowana od 1 września 2024 r. w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021 – 2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Celem głównym projektu jest podniesienie w okresie 01.09.2024 – 31.05.2026 u 60 (26dz/34ch) uczniów Szkoły Podstawowej z oddziałami integracyjnymi w Micigoździe kompetencji kluczowych i uniwersalnych prowadzących do zwiększenia szans na osiągnięcie sukcesu szkolnego oraz wzmocnienie pozycji młodego pokolenia na przyszłym rynku pracy.

Zadania w projekcie obejmują realizację zajęć dodatkowych z wykorzystaniem nowoczesnych środków dydaktycznych i innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym Uczniowie będą mogli rozbudzić w sobie nowe pasje i rozwijać się w określonych przez siebie kierunkach.

Projekt został sprofilowany pod potrzeby Uczniów i podzielony na dwie akademie:

  • Małą Akademię Przyszłości dla klas I-III, w ramach której zapewnione będą zajęcia:

 

  • dla Uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:
  • logopedia
  • trening umiejętności społecznych
  • zajęcia terapeutyczne z elementami integracji sensorycznej

 

  • dla wszystkich Uczniów:
  • zajęcia przyrodniczo-ekologiczne
  • warsztaty naukowe – chemia i fizyka wśród najmłodszych
  • zajęcia matematyczne
  • zajęcia z doradztwa zawodowego
  • wyjazdy edukacyjne
  • zajęcia rytmiczno-taneczne
  • zajęcia plastyczne
  • warsztaty z języka migowego
  • zajęcia z języka angielskiego
  • zajęcia integracyjne „Jesteśmy różni, ale tacy sami”
  • zajęcia sportowe
  • zajęcia na basenie.

 

  • Dużą Akademię Przyszłości dla klas IV-VIII obejmującą zajęcia:

 

  • językowe (języki polski, angielski i niemiecki)
  • STEAM (matematyka, chemia, fizyka)
  • biologiczno-ekologiczne
  • taneczne
  • basen
  • z pierwszej pomocy
  • wyjazdy edukacyjne
  • z zakresu doradztwa zawodowego
  • ekonomiczne
  • integracyjne „Różnorodność daje moc”.

W projekcie przewidziane jest też wsparcie dla nauczycieli, którzy będą mieli możliwość zrealizować kursy z języka migowego i psychologii dziecięcej a także studia podyplomowe z zakresu terapii pedagogicznej i integracji sensorycznej.

Wartość projektu: 794 770,23 zł

Dofinansowanie Unii Europejskiej: 715 263,14 zł

Wkład własny: 79 507,09 zł

Realizacja projektu przyniesie wymierne korzyści dla Uczniów i nauczycieli. Efektami działań projektowych będą:

  • zdobywanie przez Uczniów wiedzy przez doświadczenie i aktywne działanie,
  • rozwój zainteresowań, zdolności, potrzeb i aspiracji,
  • poznanie i pokazanie swoich mocnych stron i predyspozycji,
  • rozwijanie umiejętności komunikowania się,
  • nauka pracy w grupie, nabycie umiejętności rozwiązywania problemów,
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za działania własne i zespołu,
  • kształtowanie tolerancji i postaw antydyskryminacyjnych,
  • wzrost kompetencji kadry nauczycielskiej, pracującej w placówce.

Długoterminowym efektem będzie włączenie metody projektu edukacyjnego do planu pracy szkoły jako stałego elementu podnoszącego jakość i efektywność procesu kształcenia. Projekt realizujemy aby nasza szkoła była miejscem gdzie podejmuje się wiele niekonwencjonalnych i wartościowych działań, gdzie uczniowie rozwijają swoją kreatywność, gdzie uczą się samodzielnie robić wspaniałe rzeczy. Miejscem gdzie nauczyciele nie tylko uczą ale przede wszystkim wspierają w rozwoju. I taki końcowy efekt ma przynieść projekt „Szkolna Akademia Przyszłości”.