Przedszkolaki to równe dzieciaki!
Program wsparcia dzieci Przedszkola Integracyjnego w Micigoździe w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021 – 2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Głównym celem projektu jest ograniczenie barier i dysproporcji w dostępie do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej i podniesienie efektywności wsparcia dla 10 dzieci z niepełnosprawnościami a także stworzenie warunków równych szans edukacyjnych dla 43 wychowanków (w tym 10 dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego) Przedszkola Integracyjnego w Micigoździe poprzez organizację zajęć terapeutycznych, dodatkowych i włączających oraz zakup specjalistycznego wyposażenia, pomocy i sprzętu w okresie od stycznia 2024 do grudnia 2025 r.
Zadania:
1) Zajęcia specjalistyczne dla dzieci z niepełnosprawnościami:
- terapia neurologopedyczna,
- trening umiejętności społecznych,
- gimnastyka korekcyjna, zajęcia percepcyjne (integracja sensoryczna),
- zajęcia z alternatywnych form komunikacji dla dzieci niemówiących bądź z opóźnionym rozwojem mowy z wykorzystaniem specjalistycznego komunikatora Mówik.
2) Zajęcia dla wszystkich przedszkolaków:
- Zajęcia z doradztwa zawodowego
- Zajęcia z zakresu edukacji ekologicznej
- Warsztaty językowe
- Zajęcia logopedyczne
- Warsztaty teatralne
- Dogoterapia i Alpakoterapia
- Zajęcia włączająco-rozwijające społecznie
- Warsztaty z języka migowego
- Warsztaty rytmiczno-taneczne
- Zajęcia sportowe (zajęcia sprawnościowe oraz wyjazdy na basen)
- Wycieczki edukacyjne
- Zajęcia cyfrowe.
Wartość projektu: 824 987,50 zł
Dofinansowanie Unii Europejskiej: 701 239,38 zł
Wkład własny: 83 380,00 zł
Realizacja projektu przyniesie wymierne korzyści dla dzieci. Efektami działań projektowych będą:
- zdobywanie przez dzieci wiedzy przez doświadczenie i aktywne działanie,
- rozwój zainteresowań, zdolności, potrzeb i aspiracji,
- poznanie i pokazanie swoich mocnych stron i predyspozycji,
- rozwijanie umiejętności komunikowania się,
- nauka pracy w grupie, nabycie umiejętności rozwiązywania problemów,
- kształtowanie poczucia odpowiedzialności za działania własne i zespołu,
- kształtowanie tolerancji i postaw antydyskryminacyjnych.
Długoterminowym efektem będzie włączenie metody projektu edukacyjnego do planu pracy przedszkola jako stałego elementu podnoszącego jakość i efektywność procesu kształcenia. Projekt realizujemy aby nasze przedszkole było miejscem gdzie podejmuje się wiele niekonwencjonalnych i wartościowych działań, gdzie uczniowie rozwijają swoją kreatywność, gdzie uczą się samodzielnie robić wspaniałe rzeczy. Miejscem gdzie nauczyciele nie tylko uczą ale przede wszystkim wspierają w rozwoju. I taki końcowy efekt ma przynieść projekt „Przedszkolaki to równe dzieciaki!” – program wsparcia dzieci z Przedszkola Integracyjnego w Micigoździe.
Szkolna Akademia Przyszłości
Projekt „Szkolna Akademia Przyszłości” to inicjatywna dla naszych Uczniów realizowana od 1 września 2024 r. w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021 – 2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Celem głównym projektu jest podniesienie w okresie 01.09.2024 – 31.05.2026 u 60 (26dz/34ch) uczniów Szkoły Podstawowej z oddziałami integracyjnymi w Micigoździe kompetencji kluczowych i uniwersalnych prowadzących do zwiększenia szans na osiągnięcie sukcesu szkolnego oraz wzmocnienie pozycji młodego pokolenia na przyszłym rynku pracy.
Zadania w projekcie obejmują realizację zajęć dodatkowych z wykorzystaniem nowoczesnych środków dydaktycznych i innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym Uczniowie będą mogli rozbudzić w sobie nowe pasje i rozwijać się w określonych przez siebie kierunkach.
Projekt został sprofilowany pod potrzeby Uczniów i podzielony na dwie akademie:
- Małą Akademię Przyszłości dla klas I-III, w ramach której zapewnione będą zajęcia:
- dla Uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:
- logopedia
- trening umiejętności społecznych
- zajęcia terapeutyczne z elementami integracji sensorycznej
- dla wszystkich Uczniów:
- zajęcia przyrodniczo-ekologiczne
- warsztaty naukowe – chemia i fizyka wśród najmłodszych
- zajęcia matematyczne
- zajęcia z doradztwa zawodowego
- wyjazdy edukacyjne
- zajęcia rytmiczno-taneczne
- zajęcia plastyczne
- warsztaty z języka migowego
- zajęcia z języka angielskiego
- zajęcia integracyjne „Jesteśmy różni, ale tacy sami”
- zajęcia sportowe
- zajęcia na basenie.
- Dużą Akademię Przyszłości dla klas IV-VIII obejmującą zajęcia:
- językowe (języki polski, angielski i niemiecki)
- STEAM (matematyka, chemia, fizyka)
- biologiczno-ekologiczne
- taneczne
- basen
- z pierwszej pomocy
- wyjazdy edukacyjne
- z zakresu doradztwa zawodowego
- ekonomiczne
- integracyjne „Różnorodność daje moc”.
W projekcie przewidziane jest też wsparcie dla nauczycieli, którzy będą mieli możliwość zrealizować kursy z języka migowego i psychologii dziecięcej a także studia podyplomowe z zakresu terapii pedagogicznej i integracji sensorycznej.
Wartość projektu: 794 770,23 zł
Dofinansowanie Unii Europejskiej: 715 263,14 zł
Wkład własny: 79 507,09 zł
Realizacja projektu przyniesie wymierne korzyści dla Uczniów i nauczycieli. Efektami działań projektowych będą:
- zdobywanie przez Uczniów wiedzy przez doświadczenie i aktywne działanie,
- rozwój zainteresowań, zdolności, potrzeb i aspiracji,
- poznanie i pokazanie swoich mocnych stron i predyspozycji,
- rozwijanie umiejętności komunikowania się,
- nauka pracy w grupie, nabycie umiejętności rozwiązywania problemów,
- kształtowanie poczucia odpowiedzialności za działania własne i zespołu,
- kształtowanie tolerancji i postaw antydyskryminacyjnych,
- wzrost kompetencji kadry nauczycielskiej, pracującej w placówce.
Długoterminowym efektem będzie włączenie metody projektu edukacyjnego do planu pracy szkoły jako stałego elementu podnoszącego jakość i efektywność procesu kształcenia. Projekt realizujemy aby nasza szkoła była miejscem gdzie podejmuje się wiele niekonwencjonalnych i wartościowych działań, gdzie uczniowie rozwijają swoją kreatywność, gdzie uczą się samodzielnie robić wspaniałe rzeczy. Miejscem gdzie nauczyciele nie tylko uczą ale przede wszystkim wspierają w rozwoju. I taki końcowy efekt ma przynieść projekt „Szkolna Akademia Przyszłości”.