Projekt „Przedszkolaki to równe dzieciaki”!
Program wsparcia dzieci Przedszkola Integracyjnego w Micigoździe w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021 – 2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Głównym celem projektu jest ograniczenie barier i dysproporcji w dostępie do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej i podniesienie efektywności wsparcia dla 10 dzieci z niepełnosprawnościami a także stworzenie warunków równych szans edukacyjnych dla 43 wychowanków (w tym 10 dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego) Przedszkola Integracyjnego w Micigoździe poprzez organizację zajęć terapeutycznych, dodatkowych i włączających oraz zakup specjalistycznego wyposażenia, pomocy i sprzętu w okresie od stycznia 2024 do grudnia 2025 r.
Zadania:
1) Zajęcia specjalistyczne dla dzieci z niepełnosprawnościami:
- terapia neurologopedyczna,
- trening umiejętności społecznych,
- gimnastyka korekcyjna, zajęcia percepcyjne (integracja sensoryczna),
- zajęcia z alternatywnych form komunikacji dla dzieci niemówiących bądź z opóźnionym rozwojem mowy z wykorzystaniem specjalistycznego komunikatora Mówik.
2) Zajęcia dla wszystkich przedszkolaków:
- Zajęcia z doradztwa zawodowego
- Zajęcia z zakresu edukacji ekologicznej
- Warsztaty językowe
- Zajęcia logopedyczne
- Warsztaty teatralne
- Dogoterapia i Alpakoterapia
- Zajęcia włączająco-rozwijające społecznie
- Warsztaty z języka migowego
- Warsztaty rytmiczno-taneczne
- Zajęcia sportowe (zajęcia sprawnościowe oraz wyjazdy na basen)
- Wycieczki edukacyjne
- Zajęcia cyfrowe.
Wartość projektu: 824 987,50 zł
Dofinansowanie Unii Europejskiej: 701 239,38 zł
Wkład własny: 83 380,00 zł
Realizacja projektu przyniesie wymierne korzyści dla dzieci. Efektami działań projektowych będą:
- zdobywanie przez dzieci wiedzy przez doświadczenie i aktywne działanie,
- rozwój zainteresowań, zdolności, potrzeb i aspiracji,
- poznanie i pokazanie swoich mocnych stron i predyspozycji,
- rozwijanie umiejętności komunikowania się,
- nauka pracy w grupie, nabycie umiejętności rozwiązywania problemów,
- kształtowanie poczucia odpowiedzialności za działania własne i zespołu,
- kształtowanie tolerancji i postaw antydyskryminacyjnych.
Długoterminowym efektem będzie włączenie metody projektu edukacyjnego do planu pracy przedszkola jako stałego elementu podnoszącego jakość i efektywność procesu kształcenia. Projekt realizujemy aby nasze przedszkole było miejscem gdzie podejmuje się wiele niekonwencjonalnych i wartościowych działań, gdzie uczniowie rozwijają swoją kreatywność, gdzie uczą się samodzielnie robić wspaniałe rzeczy. Miejscem gdzie nauczyciele nie tylko uczą ale przede wszystkim wspierają w rozwoju. I taki końcowy efekt ma przynieść projekt „Przedszkolaki to równe dzieciaki!” – program wsparcia dzieci z Przedszkola Integracyjnego w Micigoździe.