Aktualności

Sobotnie zajęcia taneczne w ZOPI Micigózd w ramach projektu ,,Szkolna Akademia Przyszłości”.

 


Zajęcia na basenie – szkoła podstawowa. Ćwiczenia doskonalące pracę nóg i ramion w kraulu na grzbiecie.


Multimedia, modele edukacyjne, google VR i długopisy 3D – uczniowie naszej szkoły korzystają z innowacyjnych narzędzi w ramach projektu „Szkolna Akademia Przyszłości”. Nowoczesne zajęcia sprawiają, że nauka staje się jeszcze ciekawsza i angażująca!
Dzięki projektowi, finansowanemu ze środków unijnych i gminnych, uczniowie biorą udział w zajęciach logopedycznych, sensorycznych, językowych, ekonomicznych, naukowych, sportowych i wielu innych.
„Ogromnie się cieszę, że tak wyjątkowy projekt jest realizowany w szkole w Micigoździe. To duża zasługa dyrektora placówki, który wykazuje się niezwykłą inicjatywą i przedsiębiorczością, a szkoła w Micigoździe jest prowadzona w sposób wzorcowy. Trzeba powiedzieć, że to także sukces całej kadry pedagogicznej, która z ogromnym zaangażowaniem prowadzi zajęcia dodatkowe, wkładając w nie mnóstwo serca. Atmosfera w tej placówce jest naprawdę wyjątkowa, co cieszy tym bardziej, że uczęszczają tu również uczniowie z niepełnosprawnościami. Nowoczesne pomoce naukowe, jakie udało się pozyskać, to technologia na najwyższym poziomie. To projekt, który realnie zmienia jakość edukacji. Gmina będzie nadal wspierać rozwój tej placówki” – zapewnia burmistrz Teresa Jakubowska, która odwiedziła szkołę i osobiście przyjrzała się innowacyjnym metodom nauczania.
Sami uczniowie są zachwyceni: „Najbardziej podobają nam się google VR. Możemy zwiedzać kosmos i wnętrze pizzy!”
Nowoczesne metody nauczania, pasja nauczycieli i zaangażowanie uczniów to klucz do sukcesu!

 

Na zajęciach z chemii w ramach projektu „Szkolna Akademia Przyszłości” uczniowie wykonywali własną lampę lawę oraz badali zjawisko kontrakcji objętościowej różnych mieszanin. Młodzi naukowcy byli zachwyceni efektami.
                 
           

Podczas zajęć Treningu Umiejętności Społecznych w ramach projektu „Szkolna Akademia Przyszłości” uczniowie uczą się rozpoznawania i reagowania na swoje i cudze emocje, dobrej komunikacji i współpracy w grupie.

 

 

LAPBOOK: „MAŁY KSIĄŻĘ,”CZYLI MAGIA KSIĄŻKI

W ramach innowacyjnego spojrzenia na pracę z lekturą, uczniowie klasy 7 naszej szkoły przygotowali LAPBOOKI dotyczące ostatnio przeczytanej lektury pt.:”Mały Książę”.
Lapbook to obrazkowa mapa myśli, na której umieszczane są informacje na dany temat. Wyglądem przypomina książkę z mnóstwem sekretów.
Lapbook może zawierać dowolną ilość schowków, kieszonek, karteczek, zakładek, mapek, rysunków, cytatów itd. Te elementy sprawiają, że nauka staje się ciekawsza i pełna niespodzianek.
Siódmoklasiści wykonali bardzo efektowne i ciekawe rozkładane książki tematyczne, w których znajdują się informacje związane z obowiązkową lekturą pt.:”Mały Książę ” autorstwa A.de Saint-Exupery’ego.
Efekty ich pracy zostały wyeksponowane na szkolnej wystawie.

Zajęcia taneczne

 


Mała Akademia Przyszłości – zajęcia matematyczne – w ramach zajęć uczniowie przyswajają wiedzę, doskonalą logiczne myślenie oraz wykorzystują zdobyte wiadomości i umiejętności w praktyce.

Pobudzenie kreatywności uczniów, rozwijanie wrażliwości estetycznej i indywidualnych zdolności artystycznych, a przede wszystkim odkrywanie przyjemności tworzenia realizujemy na zajęciach plastycznych w ramach Małej Akademii Przyszłości.

Wspaniałe zajęcia taneczne odbyły się w naszej szkole. Pod czujnym okiem pana trenera uczniowie uczyli się tańca nowoczesnego.

W ramach zajęć projektowych z fizyki uczniowie przeprowadzali doświadczenia z wykorzystaniem właściwości wody. Wytworzyli tornado w butelce, kompleks niemieszających się cieczy oraz badali napięcie powierzchniowe wody.
                

                                                                   


Zajęcia z nauki pływania

Mała Akademia Przyszłości – zajęcia przyrodniczo-ekologiczne
Każdy z nas jest producentem śmieci.
Uczestnicy zajęć dowiedzieli się jak postępować ze śmieciami, a w szczególności z odpadami niebezpiecznymi. Poprzez zabawę uczestniczyli w praktycznej nauce segregacji odpadów. Dowiedzieli się też co zyskujemy dzięki segregacji śmieci. W drugiej części zajęć wykonali pracę techniczną wykorzystując materiały znalezione podczas spaceru.

Na zajęciach matematycznych gr.1 z Projektu „Szkolna Akademia Przyszłości” skupiamy się na rozwiązywaniu zadań o podwyższonym stopniu trudności, które rozwijają umiejętności logicznego myślenia, analizy i kreatywności. Uczniowie mają okazję do pracy z zadaniami „z gwiazdką”, które wymagają głębszego zrozumienia matematycznych pojęć i zastosowania ich w nietypowych kontekstach. Uczniowie mają także możliwość utrwalania bieżącej wiedzy z lekcji matematyki, poprzez ćwiczenia i zadania, które pozwalają na głębsze opanowanie omawianych zagadnień. Uczniowie często pracują w grupach, wymieniają się pomysłami i wspólnie rozwiązują trudniejsze zadania, co sprzyja nauce poprzez współpracę.

ZAJĘCIA PROJEKTOWE Z JĘZYKA POLSKIEGO

W październiku obchodziliśmy Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych. Hasło, które przyświecało tegorocznej edycji brzmiało: „Biblioteka szkolna – moje szczęśliwe miejsce, gdzie kwitnie kreatywność i wyobraźnia”.
Zgodnie z tym przesłaniem, ósmoklasiści, w ramach zajęć projektowych z języka polskiego: „Szkolna Akademia Przyszłości” i” Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa” przygotowali żywą reklamę przeczytanej lektury obowiązkowej pt. „Latarnik” H. Sienkiewicza. Prace miały nietypową formę, bo powstały w postaci płóciennej torby, na której uczniowie stworzyli grafikę związaną z nowelą.
Dzięki kreatywnemu zadaniu ósmoklasiści zaprezentowali swoje artystyczne umiejętności i lepiej zrozumieli problematykę utworu.


Mała Akademia Przyszłości – zajęcia przyrodniczo-ekologiczne
Ludzie zatruwają powietrze, wodę, niszczą lasy i glebę. Wobec takiego zagrożenia nie można pozostać obojętnym. Musimy powstrzymać tą dalszą dewastację przyrody i chronić istniejące zasoby. Ważną rolę w tym procesie odgrywa zapoczątkowana już w wieku najmłodszym edukacji przyrodniczej i ekologicznej. Ważne jest kształtowanie u dzieci poczucia odpowiedzialności za otaczający nas świat, wyrabianie właściwych postaw i zachowań tak, aby w przyszłości już jako dorośli ludzie umieli właściwie zadbać o przyrodę i środowisko. Wszyscy uczestnicy zajęć aktywnie włączyli się w tworzenie „ Kodeksu Młodego Ekologa”. W wirtualny sposób – za pomocą tabletów, uczyli się jak należy segregować odpady.
——————————————————————————————————————————————————————–
Na zajęciach projektowych z fizyki i chemii uczniowie przypomnieli sobie, jak powstaje tęcza. Dowiedzieli się, że jest to zjawisko optyczne polegające na załamaniu i odbiciu światła w kroplach wody. Następnie młodzi naukowcy przystąpili do sporządzania własnych tęcz w probówkach. W tym celu przygotowali roztwory w 7 kolorach tęczy, różniące się gęstością. Podczas wlewania roztworów do probówek trzeba było wykazać się niesamowitą dokładnością i precyzją, aby kolory się nie zmieszały! Efekty przeszły najśmielsze oczekiwania.  Radość dzieci była ogromna.
                         
———————————————————————————————————————————————————————
Dziś w naszej szkole taneczne pląsy w rytm zumby. Świetnie Wam idzie dziewczynki!